De demper van de koplampen van mijn DS is lek en verteerd. Ik heb een nieuwe op de kop getikt.
Moet ik deze vullen met LHM , en hoeveel moet er dan in ?
Helemaal vol ? Klem rubber membraan eraf en volgooien ?
Wie geeft advies ?
Groet, maarten
In het verleden hebben we dat wel eens gedaan, maar precies weet ik het niet meer.
Volgens mij is het dezelfde maat rubber als van de hoogteregelaar.
Vullen met een injectienaald door het gaatje heen zou kunnen.
Wij hebben hem destijds helemaal vol LHM gedaan dacht ik, een klein beetje lucht kan denk ik geen kwaad, als het centrale gaatje maar constant onder de vloeistof zit.
Ik kan het in de wph niet vinden, maar ik heb niet alle delen.
De nieuwe demper geopend en deze bleek al geheel gevuld met LHM.
Toen ik probeerde te monteren, ging dat niet omdat de hoek van de demper en het asje totaal niet in lijn lagen.
In vergelijk met de oude demper bleek, dat de membranen verkeerd gemonteerd zaten !
Dus verwisseld, opnieuw met LHM gemonteerd, en nu doet hij het prima !
Moeite waard, niet meer van die vervelend trillende koplampen
Groeten maarten
Wat een constructie hè?
Ik zag op een gegeven moment een paar druppels LHM onder de auto liggen en dacht sh*it, lekkage!
Was het die demper…
En dan ook nog de constructie met die kabels helemaal naar de achterste stabilisatorstang…
Echt Frans!
Alweer wat bij geleerd.
De demper komt mee op mijn te-doen-lijstje
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand