1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 01 januari 2010 06:34 PM

En opeens rij je Citroën! Door de opmerking van mkatgert “anders stop je een keer met er alleen over te praten…” toch maar eens ècht op zoek gegaan naar een mooie break. Eerst gaan kijken naar een origineel Nederlandse ‘80 Spécial in Leeuwarden met Michiel en Wes. Mooie wagen op zich, weinig roest, maar behoorlijk aan de prijs.

De andere uithoek was Ieper, België. In een schuur naast Hill 60 stond een mooie Club met nog minder roest, drie jaar geleden uit Frankrijk geimporteerd. Door de prijs, de staat en de uitvoering de knoop doorgehakt en deze dame gekocht.


Op de ambulance achter de Xantia van mkatgert naar huis gestuurd, twee weken later langs de RDW en net voor de pekeltijd binnen kunnen stallen.


Zodra de straten weer schoongespoeld zijn zorgen voor een APK en het genieten kan beginnen!

gelukkig nieuwjaar allemaal!

Michiel Brevet

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 01 januari 2010 06:42 PM
  [ # 1 ]

in de tussentijd kan er natuurlijk wel een beetje gesleuteld worden. Woensdagmiddag met mkatgert aan de slag gegaan. Carburateur mee naar huis genomen om schoon te maken, de vermogensafgifte bij constante gasklepstand oscilleert een beetje, wellicht zit er rommel in een sproeier.

De naald van de toerenteller zakt uit zichzelf niet altijd terug onder de 2000 toeren. Nadat je aan de voorkant aan de naaldas getrokken hebt werkt het wel weer soepel.
Ik wil proberen het asje te smeren. Voor mijn Dual draaitafel raden ze voor o.a. de toonarm Shell Alvania No.2 aan, geen idee of dat nog te krijgen is, iemand tips of alternatieven?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 januari 2010 08:09 PM
  [ # 2 ]

Dat is een hele fraaie GS Michiel. Prachtige kleur ook, echt uit het tijdsbeeld eind jaren 70. Interieur ziet er heel erg mooi uit als ik de voorstoelen zo zie.
Heel veel plezier van de GS straks, als het weer zoutloos is op de wegen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 01 januari 2010 08:11 PM
  [ # 3 ]

Ziet er erg mooi uit de Break , veel rijplezier ermee.

Jammer van die nare deuk in het achterscherm. Zo te zien aan het kleur verschil zijn de deuren al eens vervangen?

Qua carburateur , welk merk heb je erop zitten? Solex of Weber.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Solex. Viel niet af te stellen wat er ook aan schoongemaakt en afgesteld werd. De GS wou er gewoon niet goed op rond draaien en de ene keer wou die wel netjes stationair lopen en de andere keer niet. Bleef ie ook hoog in de toeren hangen.
Vervangen door een Weber en het probleem was in 1 keer weg. Heb het dus niet zo op Solex’en, al zijn de meningen daar ook weer over verdeeld.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 01 januari 2010 08:33 PM
  [ # 4 ]

bedankt voor de reacties!

Die deuk is inderdaad naar, door de dubbele plaat daar is er niet heel makkelijk wat aan te doen. Ik heb wel de rand wat naar buiten gebeukt zodat de haak van de achterlichtbak weer in z’n sleuf valt, maar verdere reparatie vergt studie.

Die deuren aan stuurboord zijn inderdaad niet kleurecht. Ik moet nog eens achter wat historie aan, kijken of de vorige eigenaren achterhaald kunnen worden.

Er zit een Weber op, ik ben er nog niet aan begonnen, maar ik zal laten weten of het effect gehad heeft.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 januari 2010 11:13 PM
  [ # 5 ]

Ziet er goed uit! Kleur van de velgen klopt niet natuurlijk (is orgineel zilvergrijs). Asje smeren? Ik heb goede ervaringen met Ballistol (Wapenolie).

Citroen!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 02 januari 2010 02:00 PM
  [ # 6 ]
MiGS schreef:

En opeens rij je Citroën! Door de opmerking van mkatgert “anders stop je een keer met er alleen over te praten…” toch maar eens ècht op zoek gegaan naar een mooie break.

Mr. Green Tot uw dienst!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 januari 2010 04:18 PM
  [ # 7 ]

Razz

DriverD schreef:

...Kleur van de velgen klopt niet natuurlijk…

ik had het ook nog niet eerder gezien. Het is wel vrij consequent doorgevoerd, de reservevelg is ook wit. Ben er nog niet uit of ik het nou heel mooi vind, apart is het zeker. Misschien had een vorige eigenaar heimwee naar de type 1 velgen Smile

Ik ga op zoek naar die olie, heeft een ijzerhandel dat?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 januari 2010 04:47 PM
  [ # 8 ]

Ballistol is in Nederland niet altijd gemakkelijk te vinden. Een wapenhandel heeft het bijna altijd. Hier in Nijmegen kan ik het ook niet meer kopen, in Arnhem dan weer wel. Op internet wordt het ook aangeboden. Is echt super spul!

Citroen!

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 02 januari 2010 10:09 PM
  [ # 9 ]

Woah wat een prachtige auto zeg. Felicitaties met de aankoop, maak haar mooi in orde (zou niet zoveel moeite moeten zijn) en geniet ervan!
Tof dat je deze auto’s nog in deze staat aantreft.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 02 januari 2010 10:53 PM
  [ # 10 ]

Zo zeg! Die is echt mooi! Dat is toch wel een van de mooiste kleuren die op een GS is geleverd. Heel veel plezier ermee!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 03 januari 2010 10:34 PM
  [ # 11 ]

Mooi ding, net interieur ook zo te zien! nog een gs in delft?

ff wachten met rijden zou ik zeker doen.

Nouja een mooie start van het jaar, dat staat vast!
Veel plezier ermee.

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 03 januari 2010 11:22 PM
  [ # 12 ]

dank u, dank u

ik heb (nog) geen sleutelruimte, dus ik denk ik begin met een goeie. Ik denk dat ik haar met mijn lichtelijk neurotische sleutelinstelling goed kan houden, maar de tijd zal het leren Smile

Binnenkort in Delft, nu nog even in stalling in Den Haag

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 28 januari 2010 07:51 PM
  [ # 13 ]

Zo, de Ballistol is besteld, dan gauw de instrumenten er weer in en een stukje rijden, het ding staat alweer anderhalve maand stil…

Binnenkort verhuist de voiture naar de kippenschuur in Berkel, er was een plek vrijgekomen tussen twee CX-en! Smile

Ik vond vandeweek deze foto:

Ik was van plan zelf een hoedenplank te maken, en ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit originele exemplaar is opgehangen, ik zie in mijn bak nergens ophangpunten. Heeft iemand hier zo’n ding toevallig?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 januari 2010 09:20 PM
  [ # 14 ]

Wat een fraai exemplaar zeg! En die roomkleurige velgjes vind ik toch wel mooi staan bij dat heerlijke bruin, helemaal ook met dat prachtige interieur. Erg mooi!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 januari 2010 10:17 PM
  [ # 15 ]

Je hebt 2 uitvoeringe voor de hoedenplank , deze hoedenplank word op zijn plek gehouden door rails die tegen de binnenkant/zijkant van de kofferbak word geschroefd.

Je hebt ook nog een vroeger type waarbij uitsparingen in de zijwanden zitten en aan de hoedenplank pennen die daar in schuiven.

Op ebay.fr staat er 1 te koop. Zijn verrekte zeldzaam!!

Profiel  
 
 
1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook