2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vreemde leiding
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 januari 2016 06:50 PM
  [ # 16 ]

Tja, met zilversoldeer er een wartel aan zetten en bij Chyparse een stuk leiding klaar laten maken is zeker en goedkoop.
Een bolletje op die leiding persen kan ook. Daarvoor moet je iemand omhullen met zo’n felsapparaat.
Die apparaten zijn doorgaans alleen te leen met de eigenaar er bij.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Hanmetdsnsm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-12-2014

Gepost: 12 januari 2016 06:53 PM
  [ # 17 ]

Ik heb in wilde bui zon apparaat aangeschaft, ik ga het gewoon proberen om het op de auto te doen. Dank voor de tips allen.
Heb bij de SM ook nog een vraagje open staan…;-)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 januari 2016 06:57 PM
  [ # 18 ]

In elk geval veeeel beter dan een knelkoppeling op z’n kleine diameter.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 12 januari 2016 07:04 PM
  [ # 19 ]

Zo’n felsapparaat is een behoorlijk groot en zwaar stuk gereedschap, en lijkt me heel lastig te plaatsen bij je afgebroken leiding. Je hebt daar geen ruimte om het felsapparaat fatsoenlijk te plaatsen, en je hebt nogal een kracht nodig om de fels te maken. Het betreft een stalen leiding, en die is zwaarder dan de nikkel-koperleidingen die meestal van een wartel worden voorzien. Ik vraag me af of het lukt om hier een degelijke fels te maken.
Misschien is het mogelijk de krul uit te rollen, en zo meer ruimte te scheppen. Ik heb ooit een bankschroef op een houten balk met hulpstukken gemonteerd om de kracht te kunnen maken om te kunnen felsen, met felsapparaat dus in de bankschroef geklemd.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook